Producenci
Bestsellery
Tłoczenie CD + nadruk - pakiet 500 szt.
Tłoczenie CD + nadruk - pakiet 500 szt.

1 094,70 zł

890,00 zł

komplet
Tłoczenie CD + nadruk - pakiet 1.000 szt.
Tłoczenie CD + nadruk - pakiet 1.000 szt.

1 599,00 zł

1 300,00 zł

komplet
Digipack 4P - pakiet 500 szt.
Digipack 4P - pakiet 500 szt.

1 230,00 zł

1 000,00 zł

komplet
Płyty CD + nadruk UV - pakiet 100 szt.
Płyty CD + nadruk UV - pakiet 100 szt.

233,70 zł

190,00 zł

komplet
Tłoczenie CD + nadruk - pakiet 10.000 szt.
Tłoczenie CD + nadruk - pakiet 10.000 szt.

10 455,00 zł

8 500,00 zł

komplet
Digipack 4P - pakiet 100 szt.
Digipack 4P - pakiet 100 szt.

332,10 zł

270,00 zł

komplet
Kalkulacja indywidualna
Kalkulacja indywidualna

1,23 zł

1,00 zł

wartość netto
Płyty CD + nadruk UV - pakiet 200 szt.
Płyty CD + nadruk UV - pakiet 200 szt.

455,10 zł

370,00 zł

komplet
Digipack 4P - pakiet 1.000 szt.
Digipack 4P - pakiet 1.000 szt.

2 398,50 zł

1 950,00 zł

komplet
Digipack 4P - pakiet 200 szt.
Digipack 4P - pakiet 200 szt.

615,00 zł

500,00 zł

komplet
Płyty CD + nadruk UV - pakiet 300 szt.
Płyty CD + nadruk UV - pakiet 300 szt.

664,20 zł

540,00 zł

komplet
Płyty CD + nadruk offset - pakiet 3.000 szt.
Płyty CD + nadruk offset - pakiet 3.000 szt.

5 166,00 zł

4 200,00 zł

komplet
Projekt do nadruku na płycie

Jeżeli przygotowujesz projekt nadruku na płycie lub projekt opakowania samodzielnie - pobierz specyfikacje do wykonania projektów, które ułatwią przygotowanie plików do druku.

pobierz specyfikacje techniczne

Ważne uwagi

Przygotowując plik do produkcji proszę pobrać właściwą specyfikację techniczną oraz proszę zastosować się do poniższych wytycznych:

  • Przesłany plik produkcyjny musi mieć ROZMIAR DOKŁADNIE TAKI jak został podany w specyfikacji;
  • NIE wycinaj kształtu płyty ani jej środka - w przypadku standardowej płyty wielkość dostarczonego projektu: 120 x 120 mm;
  • NIE zaznaczaj obrysu płyty, okładki, koperty, digipacka, itp.;
  • NIE zaznaczaj linii cięcia, bigowania okładek, kopert, itp.;
  • NIE dodawaj dodatkowych paserów, znaczników, skali kolorystycznych;
  • zapoznaj się z naszymi uwagami, które zawierają najczęściej popełniane błędy przez osoby przygotowujące projekt - informacje poniżej
  • WAŻNE: jeśli chcesz aby Twoja produkcja była zrealizowana w optymalnym czasie - dostarcz pliki zgodne ze specyfikacjami z uwzględnieniem powyższych uwag. Wówczas obsługa plików jest praktycznie automatyczna, dzięki temu szybciej otrzymasz podglądy plików do akceptacji i szybciej zostanie uruchomiona produkcja

W jakich formatach zapisać projekt?

Pliki z projektami możemy otrzymać zapisane w:

Zalecane formaty plików:

  • PDF (przy nadruku offsetowym oraz cyfrowym UV - kolorystyka CMYK; przy nadruku sitodrukowym - kolorystyka Pantone; czcionki zamienione na krzywe, rozdzielczość osadzonych bitmap - min. 300 dpi)
  • TIFF (kolorystyka CMYK, plik spłaszczony do jednej warstwy, zalecamy zastosować kompresję bezstratną LZW, rozdzielczość 300 dpi lub w przypadku istotnych drobnych elementów 600 dpi);

Opcjonalnie dopuszczalne formaty plików:

  • CDR - plik Corela do wersji X6, ale tylko przy spełnieniu założeń: skala 1:1, format strony = format projektu; wszystkie fonty zamienione na krzywe, wykorzystane bitmapy *.tif 300 dpi CMYK; wszystkie efekty specjalne (przezroczystości, przenikania, cienie, soczewki, itp. spłaszczone i doprowadzone do postaci jednej bitmapy 300 dpi CMYK); w przypadku nadruku sitodrukowego - kolorystyka Pantone - cały projekt zapisany wektorowo;
  • EPS lub AI - plik Illustratora do wersji CS6, ale tylko przy spełnieniu założeń: skala 1:1, format strony = format projektu; wszystkie fonty zamienione na krzywe, wykorzystane bitmapy *.tif 300 dpi CMYK; wszystkie efekty specjalne (przezroczystości, przenikania, cienie, soczewki, itp. spłaszczone i doprowadzone do postaci jednej bitmapy 300 dpi CMYK); w przypadku nadruku sitodrukowego - kolorystyka Pantone - cały projekt zapisany wektorowo;

Po złożeniu zamówienia oraz przesłaniu plików do produkcji jest wykonywana przygotowalnia do druku. Jeśli przesłane pliki będą zgodne ze specyfikacjami - otrzymasz do akceptacji podglądy plików produkcyjnych, w przeciwnym wypadku otrzymasz uwagi naszych grafików do dostarczonych materiałów.

Najczęściej popełniane błędy w projektach

Nadruk na płytach w CMYK-u czy w Pantonie?
Jeżeli planujesz, aby nadruk na płycie zawierał pełnokolorowe zdjęcia, grafiki - projekt powinien zostać przygotowany w CMYK-u. W przypadku jeżeli zależy na wiernym odwzorowaniu kolorystyki, a znak graficzny posiada ściśle określone kolory Pantone, najlepiej wybrać nadruk sitodrukowy w kolorach Pantone lub zastosować dodatkowy 6. kolor przy druku offsetowym (druk odbywa się wówczas jako biały podkład + CMYK + Pantone). Pamiętaj jednak, że dodatkowy kolor to dodatkowy koszt. Zawsze jeśli jest to możliwe, przy nadruku offsetowym stosuj zamianę kolorów Pantone na CMYK.
W przypadku druku cyfrowego UV nie ma możliwości stosowania farb Pantone - wszystkie kolory Pantone musza zostać zamienione na CMYK.
Należy pamiętać, że odpowiedniki niektórych kolorów Pantone, w modelu CMYK, mogą nieznacznie się różnić. Stosując kolory Pantone wybieraj je z palety z końcówką C. W przypadku stosowania kolorów Pantone metalizowanych koszt druku kalkulowany jest indywidualnie.
Pamiętaj - kolorystyka CMYK oraz Pantone to jedyne dopuszczalne przestrzenie kolorystyczne w profesjonalnej poligrafii. Przygotowując do druku - nie stosuj kolorystyki RGB. Projekt zapisany w RGB jest automatycznie konwertowany do CMYK-a, a w związku z tym, że przestrzeń kolorystyczna RGB jest znacznie szersza niż przestrzeń kolorystyczna CMYK - część kolorów może się zmienić (część kolorów RGB nie ma odpowiednika w CMYK i programy komputerowe podczas konwertowania dopasowują najbliższy dostępny kolor CMYK). Dlatego zamianę RGB na CMYK najlepiej wykonać we własnym zakresie mając nad nią pełną kontrolę.

Biały podkład na płycie
Proszę pamiętać, że powierzchnia płyty przeznaczona pod nadruk jest srebrna. Aby wiernie odwzorować kolory zdjęcia należy najpierw płytę zadrukować białym podkładem. Jeżeli podkład ma być standardowy i projekt jest wykonywany w oparciu o nasze specyfikacje techniczne - nie musisz dostarczać oddzielnego pliku z zaznaczeniem powierzchni białej apli. Dostępne standardowe podkłady są zgodne z wielkością zadruku na płytach podanych w specyfikacjach technicznych.
Dopuszczalne jest także stosowanie indywidualnego podkładu, który umożliwia uzyskanie dodatkowego koloru (srebra płyty). Proszę wówczas przygotować oddzielny plik (lub oddzielną stronę w dokumencie z projektem) z zaznaczonym na czarno obszarem, który ma być drukowany białą farbą. Elementy białe na dodatkowym pliku to pozostawione srebro płyty. W przypadku nadruku offsetowego opcja indywidualnego białego podkładu jest dodatkowo płatna; w przypadku druku sitodrukowego, jeżeli ilość kolorów łącznie z białym nie przekracza 5 nie ma dopłaty za indywidualny podkład; w druku cyfrowym UV biały indywidualny podkład nie jest możliwy (wszystkie prace realizowane są na standardowym białym podkładzie). Przygotowując indywidualne biały podkład i chcąc uzyskać srebro płyty na nadruku, pamiętaj, że obszar bliżej środka płyty ma innego rodzaju metalizację niż części płyty przeznaczonej do zapisu danych lub zamiast metalizacji ma powierzchnię plastikową, przez co elementy jednocześnie znajdujące się na części z zapisem i wychodzące z niego będą wyglądały inaczej. Różnica będzie także w odcieniu białej apli położonej na różnych podłożach o różnej metalizacji (lub części plastikowej).  
Bez podkładu - przy nadrukach w kolorach Pantone sporadycznie rezygnuje się z białego podkładu (np. oszczędność kosztów - druk dwóch kolorów zamiast większej ilości). Pamiętaj, że niektóre farby Pantone są lekko transparentne, co oznacza, że będzie przez nie delikatnie przebijało srebro płyty, co jednocześnie minimalnie zmieni kolorystykę użytego koloru Pantone.
W przypadku druku offsetowego oraz cyfrowego z CMYK-a nie jest zalecane rezygnowanie z podkładu. Efekt finalny jest trudny do przewidzenia, w niektórych przypadkach może być bardzo oryginalny, ciekawy, jednak w większości zupełnie odbiega od oczekiwań projektanta - nie warto eksperymentować.

KOLORYSTYKA
Przygotowując pliki do druku okładek - stosuj kolorystykę CMYK. Nie przygotowuj projektów zapisanych w RGB - tak przygotowany plik zostanie automatycznie skonwertowany do CMYK-a, co może wpłynąć na oczekiwaną kolorystykę. Najlepiej samodzielnie dokonaj konwersji RGB-CMYK - masz wówczas pełną kontrolę nad przesyłanym projektem.
Stosowanie kolorystyki Pantone nie jest ujęte w podstawowych cenach. Kolory Pantone można stosować dla nakładów powyżej 2.000 szt, jednakże druk w 1 kolorze Pantone może być droższy niż druk pełnokolorowy CMYK - wycena indywidualna na maila.

KOLORYSTYKA NA MONITORZE, a KOLORYSTYKA W DRUKU
Mogłoby się wydawać, że rozwój technologiczny, pojawiające się coraz nowsze monitory, zapewnienia ich producentów o najwyższych parametrach, dodatkowe systemy "poprawiające" to co jest wyświetlane na ekranie są gwarancją wierności kolorystycznej.
Jest to jedna z największych bolączek poligrafii, dotyczy to przede wszystkim wszechobecnych płaskich monitorów LCD oraz wyświetlaczy w komputerach przenośnych, które produkowane są przy wykorzystaniu matryc TN. Wyświetlają one obraz znacznie gorzej odwzorowujący kolory (patrząc od strony poligraficznej) niż zdecydowanie droższe monitory oparte na matrycach PVA, S-PVA.
Pamiętaj - to co widać na monitorze wcale nie musi być tym, co jest w przygotowanym materiale do druku. Ten sam projekt oglądany na różnych monitorach może wyglądać inaczej, nawet ten sam projekt oglądany na tym samym komputerze przy wykorzystaniu różnych programów może wyglądać inaczej.
Kalibracja również nie jest idealnym rozwiązaniem dla uzyskania poprawności kolorystycznej. Monitory słabej jakości (także większość wyświetlaczy w laptopach) nawet po przeprowadzeniu kalibracji nie są w stanie wyświetlić poprawnych kolorów uzyskiwanych w druku. Sens korzystania z profesjonalnych kalibratorów (m.in produkowanych przez X-Rite) jest przy zaawansowanych monitorach LCD z równomiernym podświetleniem matrycy z tzw. grupy monitorów graficznych (można do nich zaliczyć droższe modele produkowane m.in. przez Eizo, Nec, LaCie). Proces kalibracji powinien być powtarzany co kilka tygodni. Jeżeli nie jesteś pewien kolorystyki projektu, najbezpieczniej jest wykonać próbę kolorystyczną, zwaną także cromalinem. Ważne, aby był on wykonany z projektu dostarczonego do druku. Nie jest dopuszczalne dostarczenie wzorca z innego wydruku, wzorca w postaci np. ulotki (nawet jeśli była drukowana z podobnego projektu).
Nasi graficy otrzymując projekt i przygotowując podgląd do akceptacji nie ingerują w kolorystykę, chyba że projekt jest dostarczony w RGB a druk odbywa się z CMYK-a, wówczas dokonywana jest automatyczna konwersja między profilami kolorystycznymi, której efekt nie zawsze może być zgodny z oczekiwaniami zamawiającego.

KOLORYSTYKA PŁYTY I OPAKOWANIA
Ta uwaga szczególnie dotyczy projektów, w których występuje duża apla w jednym kolorze.
Zalecane jest takie przygotowanie projektu, aby tło np. koperty kartonowej i płyty nie było w identycznym kolorze, który jest drukowany na dużej powierzchni płyty i opakowania. Proszę pamiętać, że druk poligrafii odbywa się na papierze, płyta nadrukowywana jest na plastiku - na każdym z nich stosowane są inne farby, podłoża charakteryzują się różnymi parametrami wchłaniania. Może to doprowadzić do różnic w kolorystyce obu produkcji. Kolor biały kartonu, papieru kredowego oraz nadrukowywany na srebrnej powierzchni płyty różnią się odcieniami (dotyczy to również białej apli nadrukowywanej na płycie na obszarze metalizowanym przeznaczonym do zapisu oraz na obszarze bliżej środka płyty, który może mieć inną metalizację niż część do zapisu danych lub być plastikowy).
Także kolory Pantone stosowane na papierze i płycie nieznacznie się od siebie różnią - jest to także widoczne we wzornikach kolorów Pantone - proszę sprawdzić te same kolory w paletach przygotowanych na różne podłoża.
Oczywiście różnica między płytą i opakowaniem jest trudniejsza do wychwycenia jeśli nadruki nie są jednolite, a zawierają dużo elementów - zdjęcia, szkice, itp.

ZDJĘCIA, BITMAPY
Wszystkie wykorzystane w projekcie bitmapy powinny być w kolorystyce CMYK, o rozdzielczości 300 dpi (lub 600 dpi jeśli istotne są drobne elementy znajdujące się na bitmapie). Jeżeli cały projekt chcesz dostarczyć w formacie bitmapy - np. *.tif - i projekt zawiera np. drobne czcionki zapisz go w rozdzielczości 600 dpi.
Dostarczenie zdjęć zapisanych w RGB jest jednym z najczęściej popełnianych błędów. Tak przygotowany plik jest automatycznie konwertowany na CMYK - kolory nie ulegają istotnym zmianom, ale podczas konwersji może zmienić się tonacja kolorystyczna. Największe zmiany dotyczą odcienia niebieskich i granatowych kolorów, z których może powstać kolor fioletowy. Najlepiej dokonaj samodzielnie konwersję - będziesz miał pełna kontrolę nad kolorystyką.
Stosuj pliki w formacie *.tif (dopuszczalne jest włączenie kompresji bezstratnej LZW). Staraj się unikać formatów *.jpg oraz *.gif, które są formatami stratnymi i zawierają znacznie mniej danych w porównaniu z zapisem w formacie *.tif.

ZNAKI GRAFICZNE, TEKSTY, LINIE
Zalecane jest aby teksty (szczególnie drobne), loga były wprowadzane w projekt w formacie wektorowym (np. całe tło jako bitmapa, napisy i loga nałożone na niej - idealne programy do tego to np. Corel, Illustrator, Indesign) - dzięki temu uzyskasz ostre krawędzie oraz czytelne napisy.
W przypadku czarnych czcionek stosuje kolor 100% czarnego bez domieskzi innych kolorów z włączoną opcją nadrukowania na tło - nie będzie wówczas widocznego ewentualnego świecenia białego spod czarnych liter.
Nie stosuj zbyt małych czcionek oraz cieńkich kresek - należy mieć na uwadze, że zbyt drobne napisy nie są czytelne dla osób z wadami wzroku.
W projektach zalecamy nie stosować tzw. "lekkich fontów" w małych rozmiarach, gdyż może to prowadzić do zacierania się szczegółów tekstu.

WIELKOŚĆ PROJEKTU, DODATKOWE ZNACZNIKI
Zalecane jest przygotowanie projektu w skali 1:1, zgodnie ze specyfikacjami technicznymi. O ile projekt w całości przygotowany w formacie wektorowym można dowolnie skalować (z zastrzeżeniem, że np. w Corelu powinny zostać zastosowane opcje skalowania zastosowanych obrysów), o tyle bitmapy w przypadku zmiany ich rozmiaru są w całości "na nowo przeliczane", co zawsze skutkuje obniżeniem jakości (dlatego jeśli skalujesz zdjęcie zalecane jest dokonanie jednej zmian rozmiaru, niż np. w 5 krokach).
W przypadku druku opakowań stosuj się do specyfikacji i przygotuj projekt zawierający spady (nie ma potrzeby stosowania większych spadów niż zostały podane w specyfikacjach). Wszystkie istotne elementy projektu, napisy powinny być odsunięte od linii cięcia o ok. 3 mm. Nie zalecamy stosowania w przypadku druku okładek kopert ozdobnych linii wokół projektu, np. odsuniętych od krawędzi o 2 mm - proszę pamiętać, że podczas cięcia dopuszczalne są minimalne przesunięcia papieru, co będzie skutkowało wyraźnienie niesymetrycznym ułożeniem takich elementów (przesunięcie np. o 0,5 mm spowoduje, że odstęp po jednej stronie będzie wynosił 1,5 mm, po drugiej 2,5 mm - optycznie jest to prawie dwa razy większa odległość).
Nie są nam potrzebne żadne inne elementy dodatkowe jak skale kolorystyczne, linie cięcia, zarysy szablonów - projekt jest montowany z innymi pracami i wszelkie dodatkowe znaczniki tylko utrudniają pracę i nie pozwalają obsłużyć automatycznie Twojej produkcji - co wydłuża czas realizacji zlecenia.

SPADY, ZAZNACZENIE OBRYSU
Przy projektowaniu okładek, kopert, wkładek konieczne jest zastosowanie spadów zgodnych z wartościami podanymi w specyfikacjach technicznych.
Projektując nie należy przygotowywać zbyt dużego dokumentu, najlepiej, aby wielkość projektu łącznie ze spadami odpowiadała wielkości podanej w specyfikacjach.
Jeżeli przygotowany projekt jest zgodny z założeniami zawartymi w specyfikacjach, prosimy nie wprowadzać w projekt obrysu płyty/okładki, ani przycinać projektów przygotowanych do druku poligrafii, do kształtu koperty, okładki, itp. Przygotowując projekt np. do druku koperty nie należy dostarczać oddzielnie pierwszej i ostatniej strony, a gotowy zmontowany zgodnie ze specyfikacjami projekt całości.

DRUK KOLORU CZARNEGO
Na płycie - apla w kolorze czarnym drukowana w technice sitodrukowej nie wymaga dodatkowego podbijania innymi kolorami, posiada mocną, głęboką czerń. W nadruku realizowanym w technice offsetowej stosowane są farby offsetowe, podczas druku jednolitych czarnych apli efektem jest ciemno szary kolor (podobnie jak w tradycyjnym druku offsetowym na papierze).
Rozwiązania są dwa: zalecamy albo podbić kolor czarny dodatkowymi składowymi w innych kolorach, np. po 40-60 procent cyanu, magenty oraz żółtego (najwięcej dodaj koloru, którego jest najwięcej w danym projekcie); albo duże powierzchnie czarne możesz wydrukować korzystając z dodatkowego koloru czarnego drukowanego w technice sitodrukowej (opcja dodatkowo płatna).
Drukując płytę w technice cyfrowego UV - czarną aplę należy także podbić innymi kolorami.
Zupełnie inaczej należy postępować przy czarnych tekstach, liniach, itp. Wszystkie te drobne elementy muszą składać się wyłącznie ze 100% czarnego (bez innych kolorów), ale jeżeli występują na tle lub występują na zdjęciu - muszą mieć włączoną opcję nadrukowania na tło - dzięki temu w przypadku minimalnego, dopuszczalnego przesunięcia w druku spod czarnych liter nie będzie widocznego białego tła.
Niedopuszczalne jest stosowanie przy drobnych czarnych tekstach koloru złożonego z 3-4 składowych - wówczas może nastąpić nieelegancki rozjazd tekstu - przy czarnych tekstach - stosuj wyłącznie 100% czarnego.

EFEKTY SPECJALNE - CIEŃ, PRZEZROCZYSTOŚĆ, PRZENIKANIE, ITD.
Największe możliwości w stosowaniu efektów specjalnych dają programy do obsługi bitmap - np. Photoshop. Masz w nich największą kontrolę nad poszczególnymi efektami. Stosując cienie w starszych wersjach Corela, zamiast miłego dla oka efektu, uzyskamy brzydki szary, sprawiający wrażenie wycięcia z tła.
Nie zalecamy stosowania cieniowania pod drobnymi tekstami, stają się one mało czytelne. Dodatkowo drobne teksty o kolorze budowanym z 4 składowych CMYK w przypadku druku offsetowego i minimalnym, dopuszczalnym przesunięciu pasowania mogą wyjść nieostre, rozjechane.
Pamiętaj - nie każdy efekt ładnie wyglądający na monitorze równie ładnie będzie prezentował się w druku. Dodatkowo używanie zbyt dużej ilości efektów nie zawsze jest korzystne dla strony artystycznej projektu - jeden z głównych "złotych środków" przy wykonywaniu projektów to prostota (zwróć uwagę na większość reklam, projektów czasopism, książek).
Jeżeli mimo to efekty muszą pojawić się w projekcie i korzystasz z programów wektorowych, należy wszystkie cienie, przenikania, przezroczystości, itp. zrasteryzować, najlepiej całość tła zamienić na jedną bitmapę (kolorystyka CMYK, rozdzielczość 300 lub w przypadku istotnych drobnych elementów 600 dpi), a wszystkie teksty, loga, napisy, itp. wprowadzić w projekt nałożone na bitmapę. Sugerujemy zachować także projekt zawierający efekty we własnym archiwum, będzie to duże ułatwienie w przypadku konieczności wprowadzenia poprawek.

Dodatkowe pytania

w przypadku dodatkowych pytań dotyczących specyfikacji technicznych prosimy o kontakt na adres mailowy: grafika@promedia.pl

Wybierz kategorię
Zaloguj się
Nie pamiętasz hasła? Zarejestruj się

Infolinia (pon-pt: 9:30 - 16:30)

884-886-884

info@promedia.pl

więcej więcej
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl